Mobile research

Posted on Lis 21 2014 - 2:57pm by Roksana Piotrowska

Od kiedy tylko przedsiębiorczość zaczęła istnieć na świecie, każdy kto rozpoczynał swoją własną działalność musiał znaleźć odpowiedź na trapiące jego firmę problemy. O ile gdy pracujemy na etacie napotykamy problem zawsze możemy zapytać się przełożonego co zrobić w takiej sytuacji. Gdy prowadzimy swoją firmę musimy sami znaleźć odpowiedź na problemy lub też zatrudnić osoby, które zrobią to za nas, choć oczywiście wiąże się to z dodatkowymi kosztami.

Badania typu mobile research – czy są warte uwagi ?

Mobile research to badania w formie ankiet on-line, które można przeprowadzić samemu i bardzo łatwo. Badania ankietowe pozwalają odpowiedzieć na wiele ważnych pytań jakie stawia sobie przedsiębiorca. Począwszy od tego co oczekują od nas klienci, co ulepszyli by w naszej ofercie, a kończąc na pytaniach dotyczących zadowolenia wśród pracowników.
Wyobraźmy sobie sytuację w której sprzedaż towarów notowana przez pewną firmę drastycznie spadała. Pytaniami jakie zada sobie właściciel firmy będą „czy na rynku pojawiła się konkurencja ?”, czy konkurencja obniżyła cenę ?”, „czy popyt na dane dobro się skończył ?”. Gdzie znaleźć odpowiedź ? Można przeprowadzić badania typu mobile research, a przez stworzenie aplikacji, która będzie łatwo dostępna na urządzeniach typu tablet czy smartphone możemy liczyć, że zachęceni (na przykład możliwością wygrania nagrody) respondenci z chęcią udzielą odpowiedzi na te pytania.

Mobile research może uratować twoją firmę.

Uzyskanie odpowiedzi na te niezwykle kluczowe dla losów firmy pytania jest być albo nie być dla istnienia przedsiębiorstwa w przyszłości. Jeżeli firma nie znajdzie szybko odpowiedzi na przyczyny drastycznego spadku obrotów, po chwili może okazać się, że brak środków finansowych będzie zmuszał właściciela do zamknięcia tego biznesu. Dlatego też wielką popularnością cieszą się badania typu mobile research, dzięki, którym możemy poznać przyczyny niepowodzeń. Koszt przeprowadzenia badań mobile research uzależniony jest od rozbudowania ankiet, ich skali, a także kilku innych czynników, które jednak musimy bezpośrednio ustalić z firmą odpowiedzialną za przeprowadzenie ankiety.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
About the Author

Leave A Response