Cholesterol HDL? Na zdrowie!

Posted on Lis 6 2016 - 11:43am by Emilia Michalska

Kojarzony ze schorzeniami serca, źle wpływa na kondycję organizmu, jest pośrednią przyczyną udarów – znajdziemy wiele negatywnych aspektów, jakie można zarzucić lipidom potocznie zwanych cholesterolem. Jednak nie każdy z nas wie o istnieniu jego dwóch, diametralnie odmiennych rodzajów. Różnica tkwi w oddziaływaniu na organizm człowieka, przy czym cholesterol LDL jest winowajcą wcześniej opisanych chorób i zagrożeń wynikających z jego nadmiernych ilości.

Aby chronić się przed cholesterolem LDL, należy zwiększyć dawki przyjmowania jego dobrego imiennika, jakim jest cholesterol HDL. Ogółem cholesterol pełni w organizmie szereg potrzebnych funkcji – pomaga w syntezie hormonów oraz witamin. Jego przeważającą część nasz organizm produkuje samodzielnie, uzupełniając niedobory poprzez przyjmowane pożywienie. Jeśli cholesterol LDL powoduje, że nadwyżki lipidów osiadają na ściankach tętnic, cholesterol HDL działa mu wspak oczyszczające te przestrzenie. Prowadzi to do rozkładu cholesterolu w wątrobie, gdzie nie jest on dłużej szkodliwym dla układu sercowego.

Odpowiednie bilansowanie poziomu cholesterolu (LDL) powinno rozpocząć się od zwiększenia dawek przyjmowanego cholesterolu HDL. Najbardziej efektywne rezultaty daje oczywiście wczesna ochrona przed wystąpieniem powikłań związanych z cholesterolem niż leczenie już powstałych chorób. Często jest to niemożliwe tak jak w przypadku miażdżycy – najpopularniejszej choroby spowodowanej złogami cholesterolu w tętnicach. Dlatego dieta nisko-tłuszczowa, opierająca się na dostarczeniu witamin z pożywienia typu owoce i warzywa, jest najrozsądniejszym wyborem w trosce o stan serca. Każdego dnia powinniśmy uprawiać aktywność fizyczną, przy czym najlepszy wybór to ćwiczenia aerobowe, dotleniające cały organizm.

Ważnym krokiem, który pozwoli poprawić zdrowie jest zdecydowanie się na przyjmowanie suplementów obniżających wysoki poziom cholesterolu. Należy mocno ograniczyć lub całkiem zrezygnować z pożywienia bogatego w tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, cukry oraz konserwanty. Pomimo trudności w pierwszych dniach stosowania się do zaleceń, warto jest dbać o kondycję naszego serca i dobrego samopoczucia.

&nbsp

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
About the Author

Leave A Response